niedziela, 7 kwietnia 2013

pierożki z ciasta francuskiego z kapustą i grzybami

Pierożki z ciasta francuskiego to danie idealne dla leniwców, tym bardziej jeśli macie zamrożony farsz z poprzedniego pierogowania. Ja miałam w lodówce rulon ciasta francuskiego i zastanawiałam się co z niego wyczarować i padło na pieczone pierożki. Jako farszu użyłam ugotowaną kiszoną kapustę z suszonymi grzybami i pieczarkami. Równie dobrze, możecie farsz zrobić z mięsa rosołowego jak i samych uduszonych warzyw - będzie równie smaczny. Lepienie pierogów z gotowego ciasta to już formalność, później tylko do pieca i w kilkanaście minut pyszna kolacja gotowa!



Skladniki:
  • rulon ciasta francuskiego (ja użyłam gotowego schłodzonego).
  • 30 dkg. kapusty kiszonej
  • duża cebula
  • kilka suszonych grzybków (nie są wymagane)
  • 10 średnich pieczarek
  • oliwa
  • sól, pieprz
  • mleko do posmarowania pierożkow
Kapustę gotuję do miękkości z suszonymi grzybami, trwa to ok 30-40 minut. Odcedzam i siekam. Na patelni rozgrzewam oliwę tak aby przykryła dno patelni i wrzucam drobno posiekaną cebulkę. Do podsmażonej cebulki dodaję pokrojone w drobną kostkę pieczarki całość podsmażam, aż pieczarki zmniejszą objętość i wypuszczą soki. Do cebuli z pieczarkami dodaję posiekaną kapustę (i grzybki), mieszam do połączenia składników. Farsz użyty do pierożków, musi być wystudzony.
Nagrzewam piekarnik do ok. 160 stopni z termoobiegiem.

Z ciasta wykrawam za pomocą szklanki okrągłe placki. Na każdy placek nakładam farsz i zlepiam brzegi. Odkładam na blaszkę wyłożoną pergaminem. Każdy pierożek smaruję pędzelkiem zamoczonym w mleku, posypuję solą i pieprzem. Można posypać innymi przyprawami np. czarnuszką.
Pierożki piekę w nagrzanym piekarniku do zrumienienia ok. 10-15 minut.
Z jednego rulonu wychodzi ok. 16 pierożków.
Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz