poniedziałek, 13 maja 2013

Zupa buraczkowa

Pamiętam jak dziś smak zupy buraczkowej z przedszkola. Cóż to były za doznania, zaraz po zupie były mielone :) Za mielonymi jakoś szczególnie nie przepadam, za to buraczkową uwielbiam do dziś. Wszystkie zresztą dania z burakami, preferuję je nawet na surowo.
Dziś najzwyklejsza zupa buraczkowa w dodatku ulubiona zupa moich dzieci.


Składniki:

  • 2,5 litra wody
  • 1 kg. buraków
  • żeberka / kości schabowe
  • włoszczyzna (2 marchewki, por, 3 cm kawałek selera, pietruszka)
  • po 3 male kartofle na osobę
  • sól, pieprz, szczypta majeranku i liść laurowy
  • dwie łyżki octu jabłkowego
  • śmietana - ja użyłam 30%
Wodę zagotować z mięsem, zszumować i gotować na wolnym ogniu ok. 40 minut. Posolić wywar, dodać liść laurowy i szczyptę majeranku.Wrzucić włoszczyznę i gotować dalej na średnim ogniu. W tym czasie obrać buraki, 3/4 buraków zetrzeć na tarce o grubych oczkach, resztę buraków pokroić w kostkę lub poszatkować na szatkownicy. Do bulionu dodać ziemniaki i buraki, gotować nie doprowadzając do wrzenia. Po ok. 30 minutach jak upewnimy się, że buraki i kartofle są miękkie dolać ocet. Odlać pół szklanki wywaru, ostudzić dolać pół szklanki śmietany i dokładnie wymieszać. Wlać śmietanę i wymieszać. Ja zupę doprawiłam garścią drobno pokrojonej pietruszki.
Smacznego.




5 komentarzy:

  1. Zapraszam do akcji/konkursu "Wiosenne zupy". Szczegóły na moim blogu: http://nietylkopasta.pl. Do wygrania 3 atrakcyjne nagrody!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakrtycznie to zupa z mojego przedszola. Pyszna ja jeszcze wspominam leniwe duze kluchy nakładane dużą drewnianą łyżką, niestety dostawało się tylko po 4 nie więcej...
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  3. Magda, przyjedź do mnie na leniwe, będę miała pretekst do ich ugotowania. Ja tez je uwielbiam, z masełkiem i bułką tartą i cukrem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz w życiu robiłem buraczkowa zupa, wyszła pyszna

    OdpowiedzUsuń